dimecres, 20 de gener del 2010

Guardiola tanca el debat

El president del FC Barcelona, Joan Laporta, i l’entrenador del primer equip, Josep Guardiola, han tancat el debat que des de fa setmanes s’havia obert per a la renovació del tècnic i que s’havia intensificat la darrera setmana a partir de l’eliminació de la Copa del Rei i que anava agafant unes proporcions insuportables. En circumstàncies normals, Guardiola hauria tingut unes quantes setmanes més de temps per a decidir-se i no s’hagués vist sotmès a una pressió d’aquesta magnitud, de qüestió d’estat (culer, és clar!), però el fet de ser aquest un any electoral ha capgirat qualsevol agenda que s’hagués proposat. Només hi havia dues maneres de tancar el debat, o bé fent les eleccions ben aviat o bé prenent una decisió sobre el futur del tècnic. Al final, Guardiola ha pres una opció que es pot qualificar d’intermèdia: si el proper president del club considera que ha de seguir sent el primer entrenador blaugrana i les condicions que li proposen són les adequades, ho acceptarà. Trobo que és una solució molt ben trobada i intel•ligent perquè té la virtut de tancar el debat, ni que sigui momentàniament, i a l’hora deixar la seva renovació oberta a les circumstàncies que puguin sorgir en el decurs dels mesos que vénen, siguin esportives o fruit dels resultats electorals. Probablement és la solució que més li convenia al barcelonisme i a ell mateix. El president i la Junta Directiva actual, els candidats a succeir Laporta, haurien preferit anunciar la renovació de Guardiola i firmar un nou contracte, i s’entén, però han fet santament acceptant la solució que els ha plantejat el tècnic. És el millor per al Barça, perquè el vestidor guanya tranquil•litat i estabilitat. Ara cal decidir quin és el moment, entre el 15 de març i el 15 de juny, més inoportú per a fer les eleccions; em sembla que o bé s’han de fer de seguida que es pugui o bé quan la temporada s’hagi acabat, però mai mentre l’equip es disputa els títols. Dit d’una altra manera, es tracta de resoldre el dilema de o bé abocar-se a una campanya electoral llarguíssima o bé provar l’experiència de conviure fins al 30 de juny amb un president electe i un de sortint.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

NO ho acabo d'entendre. Tots els mitjans diuen que tenim entrenador per un any. Jo vaig seguir la roda de premsa d'ahir al migdia i no em va semblar entendre això.
Per mi, Guardiola per tal de tancar el debat diu que continuarà fins que hi hagin eleccions i que llavors si el president entrant i ell s'entenen, continuarà, si no s'entenen cap a casa i ja està. Això és seguir un any?

Jordi Badia ha dit...

@ Anònim
Jo també la vaig seguir, així ho vaig entendre i comprendre, i així ho he intentat reflectir.

Carles ha dit...

No tinc cap mena de dubte de què el proper president dirà amén a tot el què li demani en Pep. Per tant, s'entendran. Estic tranquil perquè confio cegament en la paraula donada per l'entrenador.

Jordi Badia ha dit...

@Carles
es pot estar tranquil pel que fa les paraules dels uns i els altres, de Guardiola i dels precandidats que tots el volen d'entrenador.
Ara: el que Guardiola ha dit és que està disposat a continuar almenys un any més, que no és poca cosa però que és tot.
Tot fa pensar que quan arribi el moment s'entendrà amb el nou president i que no hi haurà cap mena de problema, però no hi ha res firmat. A l'hora de la veritat, dependrà de les circumstàncies i del feeling.

Carles ha dit...

@Jordi
Vist així, crec que t'he de donar la raó. En aquesta línea, ara no recordo a qui vaig sentir dir que amb la roda de premsa de la "renovació" de Guardiola es quedava tranquil, però no quedava content. La matització és important.
Jo vull confiar, primer,en la paraula donada pel Pep i, després, en què el proper president li donarà tot allò que demani. D'aquesta manera em quedaré del tot tranquil...i content.