dijous, 19 de febrer del 2009

El Barça al descobert (II)

Avui vaig tard. Espero que els meus lectors m’ho sàpiguen perdonar. Em sembla que tinc coartada. Des que vaig descobrir que els articles es poden deixar pendents de publicació, he agafat el costum d’escriure a la nit, abans d’anar a dormir, i deixar programada la publicació de l’article per a l’endemà a les 6 del matí. Ho podria fer al mateix moment, és clar, però crec en la força de la rutina, que la lectura de la premsa o dels blocs és un costum i que, en conseqüència, m’hi podia adaptar i contribuir-hi. Com que acostumo a llevar-me molt d’hora, a quarts de set hi faig una ullada per si tot ha succeït correctament.
Docs sí, avui vaig tard perquè ahir em vaig passar tot el dia a Barcelona promocionant la sortida avui del llibre El Barça al descobert. És una feina necessària. A vegades he sentit alguns escriptors dient que aquesta és la part més pesada de la seva feina. Jo la trobo gratificant. És indubtable que el més apassionant per a una persona que es dedica a escriure, el moment de més intensitat, és el de la creació. Afrontar el full en blanc genera una quantitat d’emocions i sentiments indescriptibles. N’hi ha de tota mena, de positius i negatius, que van de la satisfacció plena a la frustració més desesperant.
Llavors, llançar-se a explicar els motius que t’han mogut a fer el llibre no és pesat, al contrari. El contacte amb el lector, ni que sigui en un primer pas a través del periodista com a intermediari, és un premi. És un tast per saber si el que has pretès fer i dir s’entén bé o, per desgràcia, no l’has encertada gens. Hi ha una part de risc, és clar. No totes les entrevistes són agradables. L’exposició a rebre comentaris de tota mena és majúscula.
Ahir va ser el primer dia de promoció i totes aquestes circumstàncies les vaig viure. A partir d’avui el llibre serà a les llibreries i és probable que en els pròxims dies, en què tinc programades més entrevistes de promoció, les opinions se succeeixin.
Tanmateix, em ratifico en dues idees: la primera, que el més còmode per a mi hagués estat no escriure aquest llibre –de fet, si tiréssim més enrere sempre trobaríem camins més planers–; la segona, que, malgrat tot el que s’hagi pogut dir o es digui, ho havia de fer i ha valgut la pena haver-ho fet.

13 comentaris:

Anònim ha dit...

Bon dia,
La primera impressió és que no deixaràs indiferent a ningú-com ja es veu en el bon grapat de comentaris penjats al teu blog d'ahir-.
Es pot qüestionar el fet de que hagis escrit un llibre a partir d'un càrrec privilegiat, que et permet en primera persona redactar, a banda de detalls i intimitats, els sentiments més profuns, però el que no se't pot negar és que has estat valent, ja que la possibilitat de rebrer per la dreta i per l'esquerra la tens garantida.
Vist des de fòra pot semblar que hi ha un aprofitament de la situació viscuda, per treure ara un llibre, però a ben segur que les experiències ens enforteixen i de vegades, cal treure el que es porta a dins i fer-ho esclatar, sigui quin sigui el resultat.
Enhorabona!
M.

siempre positifo ha dit...

sembla que et volguis justificar amb això de que hagués sigut més fàcil no escriure aquest llibre. L´has volgut escriure i ja està.
No et vas sentir molt maltractat per la Melero ahir? has tingut abans algun problema amb ella o amb el seu entorn? sempre és una persona que es passa de light amb els seus entrevistats i ahir semblava que s´havia posat el ganivet entre les dents.

A mi, personalment, no em sembla bé que després de 5 anys treballant i cobrant del barça, i més amb un càrrec com el teu, ara et dediquis a explicar algunes coses que haurien de quedar en l´esfera d´algo semblant al "secret professional".
Ni que serveixin per fuetejar entorns que m´agraden tan poc com els d´en Sandro Rosell.
Això sí, tots som responsables de les nostres decisions.

Salutacions.

Jordi Badia ha dit...

@siempre positifo
No, no pretenc justificar-me. Era una simple reflexió després de la roda de premsa i les entrevistes que vaig tenir ahir i dels comentaris que s'han anat succeint. No per previsibles deixen de sorprendre. Crec que plantejar-se si ha valgut la pena haver fet una cosa o no, escriure un llibre en aquest cas, és molt humà.
No tinc consciència d'haver-li fet res a la Melero. Era la primera vegada que parlàvem. D'això també va l'article d'avui.
Sobre la conveniència d'haver fet el llibre després d'haver ocupat el càrrec que vaig tenir, ja ho he explicat moltes vegades. És cert, pot sobtar i hi ha un punt d'incompatbilitat. Però depèn del que hi digui. Crec que no he faltat a la confiança que se'm va fer. I també crec que el dret a la defensa de la pròpia imatge està per damunt de qualsevol altra consideració. Hi tinc tot el dret i l'he volgut exercir.
A més a més, sense fer mal al Barça, crec que els barcelonistes també tenen dret a saber qui és qui i què ha fet. Aquest llibre també l'he fet perquè m'estimo el club.

Anònim ha dit...

Jordi,
Que els hi deus alguna cosa a la Melero i cia.?
L'entrevista d'ahir a Hora Q va ser indigne d'una televisió pública. I ja no diguem la lletra de la cançoneta del cantant del programa, deplorable i de molt mal gust. Fins i tot humiliant.
La darrera comparació amb el cas Saviano també és lamentable...o ara que ho penso...en el fons potser no tant!De mafia i camorra n'hi ha per tot arreu. I a fe de déu que a vegades el Barça, i tot el que l'envolta, semblen sortits de la mateixa Nàpols o Sicilia.
Vaig a comprar-me el llibre.

siempre positifo ha dit...

en tot cas, gràcies per la resposta.

Anònim ha dit...

Esta molt malament escriure ara aixó i aprofitarse de haber estat al club, per cert, el carrec et va venir molt gran i no esta bè parlar malament dels que van estar tapan les teves continues errades com el Juanjo Castillo que em consta que dia a dia habia de corregir les teves carencies com a cap de comunicació amb la premsa, hauries de rectificar Jordi.

Anònim ha dit...

Hola Jordi,
Sóc el Marçal lorente.
En el llibre hi ha algunes incorreccions que espero que rectifiqueu. En el cas nostre: el meu pare es diu Lluís Lorente i no José Luis. I El sogre de Laporta no ens va renovar el contracte per un comentari que vaig fer jo al programa sinò que va rescindir un contracte mercantil sense motiu que encara tenia dos anys més de vigència essent un atemptat a la llibertat d'expressió. La FUndació Missatge Humà i Cristià ha estat condemnada als tribunals a indemnitzar econòmicament la nostra productora per incompliment de contracte injustificat. Dedueixo que aquest tema no el vas entendre o no et va interessar massa.

General Fórceps ha dit...

Mai em vas caure bé com a capo de comm.
Sempre et vaig veure hermètic, intrigant i opac, en plan escola soviètica. Ja sé que veníem de Maixenchs i tal, pero tampoc estem parlant d'assumptes de seguretat nacional. El club ha de ser el primer que ajudi a no prendre's això de la piloteta tant a pit, i sota el teu mandat semblava que investiguessiu la cura del càncer. La política de sobre-protecció del penco del Laporta va acabar erosionant-lo més que ajudant-lo.

La sobrepotecció i opacitat paradigmàtica del teu mandat va allunyar a la prensa i a la gent del club. Ara bé, cada cual fot el que vol.

Sobre les consideraciones ètiques:
Bah.
A mí m'interessa la literatura sobre el tema. Quant més truculenta millor. Espero que el teu llibre tingui un bon grapat d'off-the-records.
Certament t'aprofites d'una posició que la vida et va donar per fotre pela i gloria, i ho trobo molt bé.

El que em grinyola es això de defensar-te, netejar la teva imatge i tal. No sé, jo de tú no em preocuparía.

Sort i felicitats pel llibre,

GF

Jordi Badia ha dit...

@Marçal
Com et vaig dir ahir després de la roda de premsa al Col·legi, si hi ha segona edició del llibre, esmenaré les impresicions que hi pugui haver. T'agraeixo els comentaris que em fas.
El tema sí que el vaig entendre i sí que em va interessar i, com dic en el llibre, i et recordo ara, en vaig parlar amb el president. Però no hi podia fer res més.

Anònim ha dit...

Jordi, llegieu el blog de l'Enric Banyeres o el YOYA?
Gràcies

Jordi Badia ha dit...

@anònim
Sí, llegia regularment el bloc del Bañeres i ara el Yoya. De fet, procuro seguir tots els blocs de temàtica blaugrana.

Anònim ha dit...

No va ser el cap de Comunicació perfecte, però el que no se li pot discutir al Badia és que sempre va actuar amb lleialtat vers Laporta.
Algú ha escrit una mica més amunt que el Juanjo Castillo havia d'esmenar les seves errades (de fet, crec que el mateix missatge, idèntic, es va escriure ahir, el deu tenir memoritzat, pitja 'f5' i surt el missatge). Home, el Juanjo és una persona entranyable, però no estaríem parlant del professional exemplar. És cert que hi havia una evident incompatibilitat Castillo-Badia.
En definitiva, el que vull destacar és que del que mai de la vida es pot acusar al Jordi badia és de fer-li el llit al Laporta, com algun descerebrat de la junta feia.
Signa: Trevinyo

Anònim ha dit...

L'entrevista a TV3 al programa Hora Q, em va semblar vergonyosa.
La sra. Garcia-Melero rebent instruccions de control perquè es veia d'una hora lluny que no s'havia llegit el llibre i no en tenia ni idea. El sr. Vila amb una cançoneta insultant. I suposo que el sr. Canut, sense donar la cara, controlant-ho tot per fer mal tal i com ho havia planificat.
I TV3 és una televisió pública? Així està TV3 esclar.