dijous, 5 de febrer del 2009

De les multes

No tinc consciència d’haver estat mai a Alella. Es veu que al centre del poble hi ha un semàfor que està fent la guitza als seus veïns. Bé, de fet, qui la fa són dues càmeres de vídeo que l’Ajuntament hi ha instal•lat i que des de fa un parell de mesos serveixen per a multar tots els conductors que se’l passen en vermell. Em sembla recordar que han dit que eren uns 3.000, els conductors sancionats. Els alellencs estan molt esverats i han començat a recollir firmes de protesta i per a què l’Ajuntament tregui les dues càmeres. Jo dels problemes d’Alella no en sé res i seria molt agosarat per la meva part anar més enllà. Però aquest semàfor m’ha fet pensar que a Sant Martí Sesgueioles, el poble que tinc a sota, també hi ha un semàfor des de fa ja força temps. És a l’entrada del poble i es posa vermell no se sap ben bé quan ni per què. Sembla que va en funció de la velocitat, però no queda gens clar. Bé, dir que és a l’entrada del poble és molt dir; és cert si véns de Calaf, però si véns de la part de Sant Guim, te’l trobes a la sortida. És un semàfor que no serveix literalment per a res. Ara, no voldria donar cap mala idea, però si l’alcalde de Sant Martí tingués la pensada de posar un parell de càmeres com les d’Alella, obtindria una font d’ingressos considerable, perquè ningú li’n fa cas. Ara que la recaptació pels permisos d’obres ha caigut de manera dramàtica, això de les multes és una alternativa que tenen els ajuntaments. El de Barcelona ja fa temps que l’ha descoberta, aquesta font. Tots aquests radars i càmeres de vídeos i grues sempre me’ls he mirat com als saltejadors de camins que hi havia a la Catalunya moderna i que, tot sovint, treballaven pel senyor feudal o amb la seva connivència. Diuen que no, que tots aquests ginys en què moblen les carreteres i ciutats del país no tenen pas finalitat recaptatòria. Però jo, llavors, em pregunto que si no la tenen, per què els ingressos que n’obtenen no tenen la consideració d’extraordinaris i, al contrari, s’inclouen en el pressupost ordinari i es marquen objectius de recaptació anuals?

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Jordi,

Aquest matí he llegit a l'article del Xavi Bosch de El Mundo Deportivo que presentes un llibre. Em podries dir on i quan serà la presentació? Moltes gràcies

Jordi Badia ha dit...

@anònim
Sí, la presentació - roda de premsa del meu llibre la faig el dia 18, a les 12:00 del migdia, al Col·legi de Periodistes. Rambla de Catalunya, 10 Pral.

Anònim ha dit...

Jordi, espero que l'Alcalde de Sant Martí i altres Alcaldes de Catalunya no et llegeixin. És que hi ha idees que més val no donar-les. Més que res pels pocs punts que li queden a la meva mare al carnet de conduir.....
"radars i camères=saltejadors de camins...". M'ha agradat.Abans, els saltejadors de camins podien atracar als carruatjes per que no podien anar massa depressa. I avui t'assalten quan corres massa.... Incongruències de la vida!
Una altra cosa, quan anem conduint només estem pendents dels radars i senyals. I això, al menys a mí, em fa estar més pendent de a quina velocitat em diuen que puc anar (ara a 100, ara a 120, ara a 80,etc) que no pas del trànsit en sí.
No sé si és més perillós això o anar sempre per exemple a 140.
Ah! i si tot això dels radars no te finalitat recaptatòria, que dediquin els beneficis que en treuen a obra social.