dijous, 31 de desembre del 2009

El gol de Messi a Abu Dhabi

Esportivament, el 2009 ha estat l’any del FC Barcelona. Em sembla del tot indiscutible, tant per als qui siguin aficionats al futbol com per als qui siguin seguidors d’una qualsevol altra disciplina esportiva. Llavors, a l’hora de resumir l’any esportiu en clau blaugrana, els mitjans de comunicació han fet diverses enquestes preguntant als aficionats amb quin moment de la temporada es quedarien o destacarien per damunt de tots els altres. En un any en què l’equip ha aconseguit sis títols, en què ho ha guanyat tot d’una manera molt brillant i amb partits i resultats espectaculars i excepcionals, haver de fer una tria com aquesta no és gens fàcil. Personalment, els resultats que s’han donat majoritàriament no m’han sorprès. En primer lloc, els culers destaquen el gol de l’Iniesta contra el Chelsea, al minut 93 de partit, que va donar la classificació per a la final de la Campions. Indubtablement, aquell fou el moment de més intensitat de tota la temporada perquè de veure’s eliminats definitivament, en només uns segons, els aficionats van passar a veure’s en una altra final europea. D’altres instants que s’han destacat són el 2 a 6 al Santiago Bernabéu i les llàgrimes de Josep Guardiola, moments després de guanyar el Mundial de Clubs. He dit que la tria no m’ha sorprès perquè tots aquests moments són d’una intensitat màxima i avui, quan encara són tan presents, és natural que els aficionats que els han viscut els destaquin per damunt d’uns altres que potser no són tan transcendents. Ara: de la mateixa manera, em penso que d’aquí a uns anys, quan totes les emocions s’hagin apaivagat, la memòria ens farà seleccionar unes altres instantànies. Jo crec que d’aquí a 10 anys, posem, aquest any 2009 serà recordat pel gol de Messi a Abu Dhabi que va donar el sisè títol i el primer Mundial de Clubs i pel 2 a 6 al Santiago Bernabéu, i que moments com el del gol d’Iniesta o les llàgrimes de Guardiola passaran a ser imatges secundàries d’un any inoblidable. Evidentment, mentre tots aquests anys no hagin transcorregut, aquesta és una opinió que no pot ser comprovada; de tota manera, no passa de ser un entreteniment que no té cap mena d’importància.

3 comentaris:

japt ha dit...

...japt...preguntes al vent...jo de tot aquest any i part del'any passat mes que un gol,un jugador, etc.. voldria resaltar aquet maravellos esprit d'equip, companyerisme,etc..el triomf d'un conjunt per damunt de l'individualitat... quelcom tant i tant dificil en els moments actuals i aixo crec que molta gent del carrer ha obert els ulls amb molts altres camps del dia a dia....un bon any a tota la gent de l'alta i baixa anoia i recordeu a internet feu servir...barça 6.0

CASTE ha dit...

Hola Jordi, jo em quedo amb totes les imatges que has reletat i unes quantes mes, apa BON ANY 2010 A TOTS.

Un Crit Valent! ha dit...

Hola Jordi:jo personalment recordaré totes les imatges, i no puc destriar-ne una entre tantes.
Perque si recordo la C.del Rei, em ve al cap l'aturada de Pinto en el penal a Mallorca i la xiulada al Rei de la final.
Si recordo a Iniesta, recordo els gols d'Eto'o i Messi (mes l'arbitratge de l'anada)
O a Pedrazo a les Supercopes.
I rematat amb el gol de l'escut de Messi.
Que tinguis un 2010, un altre cop ben Blaugrana
Quim