La pressió de les escuderies i dels pilots, que s'havien agafat molt malament els canvis introduïts en el sistema de puntuació per a decidir el campió del món de Fórmula 1, ha obligat la Federació Internacional d'Automobilisme (FIA) a fer marxa enrere. De manera que el títol de pilots es decidirà com fins ara, pels punts obtinguts i no pas pel nombre de carreres guanyades. Ja ho vam dir: l'objectiu que perseguia la FIA era bo, de fer més espectaculars les curses provocant que els primers pilots lluitessin tots per la victòria i no es conformessin en sumar punts i prou. Ara, la manera com va prendre la decisió, a deu dies de l'inici del campionat i sense consultar-ho ni a les escuderies ni als pilots, augurava un episodi més de l'enfrontament que mantenen els principals actors de la Fórmula 1.
La polèmica que s'ha generat planteja una qüestió que està latent en moltes disciplines esportives i és dilucidar a qui pertany a la pràctica la competició. Fa uns anys, aquesta mateixa discussió es va produir en el bàsquet. La FIBA no va tenir en compte les peticions dels clubs i les lligues, primer, i les amenaces de secessió, després, i va acabar perdent el control de la màxima competició europea. Va provar de tenir-hi un pols durant algunes temporades, però va acabar derrotada clarament.
En el futbol també ha semblat que en alguns moments es plantejava una batalla semblant. Però tant la FIFA com la UEFA tenen molta més força que la FIBA i també han sabut maniobrar amb més intel·ligència i flexibilitat per a no estirar la corda fins al punt del trencament. Molt probablement, els clubs de futbol i les lligues europees no han tingut ni prou unitat ni prou decisió com per a plantar-se de veritat i organitzar una competició al marge de la UEFA, que és el que de fet haurien de fer perquè el tracte que en reben és injust i injustificat.
L'esport necessita d'uns institucions que organitzin els campionats i en fixin les regles. Però no haurien d'oblidar mai que el negoci pertany als esportistes i als clubs o els espònsors que els paguen.
diumenge, 22 de març del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
Quin és l'unic esport de motor on fa anys i panys que no cambien el sistema de puntuació?
Motos. Perquè el sistema es el millor, i al repartir tants punts tens un munt de gent intentant rascar.
25
20
16
13
11
10
9
8
7
...
Aquesta es la formula. I si vols premiar les victòries a sac fots 28 pel guanyador, o 3 extra per ser el polesitter o fer la hotlap en Qs.
No té secret, no entenc que fan a FIA i F1.
Publica un comentari a l'entrada