Diumenge l’assistència al Camp Nou no va millorar prou. Els 65.249 espectadors superen de poc la mitjana d’uns 60.000 espectadors, que és la que aproximadament hi ha aquesta temporada. La xifra s’ha quedat lluny dels 75.000 que la Junta directiva preveia. En efecte, dijous, el club va anunciar que la primera jornada amb el nou Seient Lliure havia funcionat molt bé, doncs de les 6.817 alliberacions de mitjana les 72 hores prèvies al partit, s’havia passat a 11.524. I aquest increment d’un 59 per cent els duia a esperar a 75.000 espectadors diumenge contra el Getafe (la previsió no la va fer oficial, però va sortir oficiosament a la premsa).
L’increment del 59 per cent és, certament, espaterrant. Que equivalgui a 4.707 alliberaments, en canvi, és irrisori. Perquè vol dir que dels 32.000 socis abonats que de mitjana ni van al Camp Nou ni alliberen, només 4.707 s’havien vist motivats a beneficiar-se dels avantatges oferts per la Junta: cobrar el 50 per cent del valor de l’entrada de manera immediata, tant si el club la ven com si no ho pot fer.
El més incongruent de tot plegat és el següent: la Junta directiva no ha fet, que se sàpiga, cap estudi preceptiu per a conèixer quines raons són les que realment provoquen que l’assistència al Camp Nou porti baixant temporada rere temporada. No obstant, considera que els motius són tres: els horaris, l’entitat dels rivals i la televisió en obert. És a dir, que la manca d’entrades a taquilles no és en el catàleg. I, no obstant, la mesura adoptada busca obtenir més entrades.
És cert que els serveis del club s’han distingit els últims anys per a vendre gairebé tots els partits totes les entrades de què disposaven. S’aconseguia a base d’anar a buscar els clients, més que no pas els aficionats, arreu, fos a través d’Internet, els guies turístics o els hotels. Tanmateix, és dubtós que el potencial benefici compensi l’elevat risc econòmic en què s’incorre.
L’assistència al Camp Nou s’està convertint en un maldecap que a còpia de remenar-lo farà que prenguem mal tots plegats.
dilluns, 24 de novembre del 2008
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
6 comentaris:
La raó per la qual l'estadi no s'omple és perquè els abonaments són massa barats. És un exemple de manual de malbaratament d'un recurs perquè l'usuari no en valora el cost.
No comparteixo l'opinió del comentari. Els abonaments sempre han costat el mateix, i fins fa ben poc el camp sempre era ple. El Camp Nou s'ha d'omplir amb els socis abonats, que per això ho estan. S'hauria de saber per que els abonats ja no hi van. Abans els socis que no hi podien anar deixaven els seus carnets a amics, clients, etc. Ara amb el seient lliure tenen l'oportunitat de fer negoci i potser ja no els "regalen" al primer que els hi demana, però amb la crisi la gent no compra les entrades. Si no ets abonat i vols anar a veure un bon partit del barça amb la familia, quan et costen les tres o quatre entrades?. Impossible, i si a això hi sumem els horaris,que els fan en obert, el tema de l'aparcament, el Laporta i la junta, i tots els demes temes que es parla, ja tenim la solució.
Raó de més. ¿Com pot ser que que els abonaments sempre costin el mateix si els preus pugen? La percepció no pot ser altra que es tracta d'un bé barat. Per tant, malmetre'l no té cost. La teva teoria seria certa si deixessin de "regalar" res i s'acollissin en massa al seient lliure. Però no és el cas. Hi ha molt abonat que no allibera, senzillament perquè deixant d'anar al camp, no creu que perdi res.
Potser tens raó, per que de moment el soci no allibera. Però imaginem que comencen a veure l'oportunitat de guanyar diners a l'instant alliberant els carnets. Amb la nova promoció reben el 50% del valor de l'entrada, es vengui o no, i això a la llarga pot ser molt gormand pels socis abonats. El que ja no veig tant clar és que el públic vulgui comprar les entrades al preu que van i menys en els temps de crisi que corren. Potser arribarà un moment en que hi haurà més oferta que demanda (soci= allibera - públic= no compra).
El que és segur, és que al final qui ho acabarà pagant és el Club, ja que perdrà els diners de les entrades que no es venguin. I això en una temporada sencera deuen ser molts calers.
El que tu planteges és que un abonament del Barça passi a ser un bé patrimonial del qual se'n derivin beneficis. Doncs mira, que es transformi en societat anònima, si el que es persegueixen són guanys. Per a mi la baixa assistència és una combinació de dos factors que s'alimenten: en primer lloc, un abonament del Barça és barat; i en segon, si el partit el fan per la tele, ja no cal anar al Camp i la sensació de malbaratament s'atenua encara més. Jo faria el següent: en primer lloc, criticar el concepte patrimonial que actualment es té dels abonaments. Un abonament és un pis? No. Jo no puc accedir a comprar un abonament perquè no hi ha mercat. Em sembla que el club intervé ens el traspassos, hi hi ha llistes d'espera. Per tant, el que cal fer és penalitzar econòmicament qui no usa l'abonament. No veig altra solució. Cert. Si l'objectiu és que no hi hagi cap cadira buida, és la solució. Si del que es tracta és de guanyar les properes eleccions, això mai es posarà en pràctica.
No, no. No sóc pas jo qui ho planteja. Ho ha fet el Club instaurant el seient lliure i amb la nova promoció de pagar al comptat el 50% del valor de l'entrada als abonats. Amb aquesta iniciativa els socis poden treure més diners al cap de l'any del que paguen pels abonaments. Per tant, és clarament el club qui dona la possiblitat a l'abonat de treuren beneficis. Jo només exposo el meu pensament del que pot passar amb el seient lliure en una època de crisi com l'actual.
Els abonaments certament no són gens cars, i en funció de la zona inclús molt barats, però si la butxaca de la gent va a pitjor i el club els hi dona la possibilitat d'ingressar diners al comptat venent-los, acabaran anant als partits més interessants i la resta els veuran en obert des de casa comodament. A més, els que venen de comarques evitaran colapses, problemes d'aparcament, arribar a casa a altes hores de la nit....
No vull pas que el barça sigui una S.A. Tot al contrari.
Ah! i jo fa 5 anys que estic apuntat a la llista d'espera per gaudir dels meus abonaments.
Publica un comentari a l'entrada