dilluns, 23 de febrer del 2009

Menys 20 milions: Només la crisi?

El FC Barcelona ha ingressat a la meitat de l’exercici 20 milions d’euros menys dels que havia pressupostat i el benefici previst s’ha reduït a una mica menys de la meitat i ha estat de 6,1 milions d’euros. Totes les partides han quedat sensiblement afectades. El departament més tocat ha estat el de màrqueting, amb una reducció de 12,2 milions dels ingressos previstos. Aquest departament va ser també el que més canvis d’executius va sofrir arran de la dimissió de 8 directius per la moció de censura.
El pressupost per al conjunt de la temporada, aprovat per l’Assemblea de compromissaris, era de 381 milions d’ingressos i preveia uns beneficis de 25 milions. A mig termini, segons els resultats presentats pel vicepresident econòmic, Joan Boix, i el director general, Joan Oliver, ha estat de 170’25 milions, 20,25 menys dels 190,5 que s’haurien d’haver ingressat. La partida de socis ha patit una disminució de 0’2 milions, la de l’estadi de 4,2 milions, la de televisió 3,6 milions i la de màrqueting els 12,2 milions esmentats.
Aquestes dades no es corresponen a les presentades pels responsables econòmics blaugranes. Oficialment, els ingressos han estat de 186 milions i els beneficis de 15,9 milions. La raó és que, a partir d’aquesta temporada, els ingressos per traspassos deixen de ser extraordinaris. Per això han comptabilitzat 17,5 milions, la meitat dels ingressos obtinguts per les vendes de Zambrotta, Ronaldinho i Oleguer. El procediment del club és correcte, però si no es treu aquesta partida no es pot fer la comparació exacte respecte del pressupost aprovat.
L’impacte previsible de la crisi és clar. De fet, tant Boix com Oliver van anunciar que estan pensant de renunciar a la franquícia a la lliga dels Estats Units i que la davallada econòmica es notarà més a final de temporada. Però la crisi explica només la caiguda dels ingressos de socis i estadi. La patacada de màrqueting ha de relacionar-se amb els canvis executius. Cap empresa pot suportar sense ressentir-se’n el relleu de tot el seu Comitè de Direcció i de bona part del seu equip comercial.

2 comentaris:

General Fórceps ha dit...

Personalment crec que els canvis en els executius tardaríen més en notar-se al compte de P&G. Segurament es la típica desviació pressupostaria, assumpcions massa agressives, la suma de mil deltes petites.

Salutacions.

Anònim ha dit...

Jo crec que té tota la raó. A can Barça hi ha hagut una ràtzia brutal i s'han carregat no sé quants empleats només per sorianistes. Laporta s'ha volgut venjar i ara haurà de passar per caixa. Dimissió!