De Calaf a Jorba, per la carretera que passa per Prats de Rei i Copons, hi ha uns divuit quilometres encara no. Fins fa uns anys, era un recorregut molt revirat, però ara fa de bon passar-hi. S’hi circula bé i de pressa, alguns conductors massa ràpid i tot, però no és cap punt negre. Tot i així, aviat hi haurà tres radars estratègicament ben posats. Mentrestant, mentre aquests ginys són només carcasses inanimades esperant momificades l’entrada en servei, els titulars de la carretera han procedit a asfaltar-ne els trams més fets malbé, un gest que no se sap ben bé si és per a netejar algunes consciències o bé per a facilitar el trànsit, com una catifa suau posada als peus de la temptació.
Jo crec que amb la velocitat no s’hi pot fer broma. Encara que les dades dels accidents i de les morts a la carretera d’aquesta Setmana Santa obligui els responsables a ser molt prudents a l’hora de fer balanços triomfants, és veritat que la tendència és positiva; no em refereixo al nombre de víctimes, que mai pot prendre’s positivament. Vull dir que em fa l’efecte que avui som més conscients dels perills que correm i fem córrer quan conduïm un vehicle i que ha minvat la consideració o l’enveja amb què fa un temps es mirava i es parlava d’aquells que mostraven la seva destresa al volant. I crec que ha estat per la insistència de l’administració i la contundència de les mesures adoptades, per la publicitat que ha deixat de fer referència a les prestacions de velocitat dels automòbils per a referir-se als de la seguretat i el consum, etc. Un munt de factors hi ha influït. A la carretera, amb només un error n’hi ha ben bé prou per a desgraciar la vida d’una família o més. No s’hi val a fer broma, doncs.
Ara bé, dit això, també és veritat que hi ha vegades que el zel que s’hi posa fa dubtar i molt que al darrera de determinades mesures no hi hagi més voluntat recaptadora que no pas de preservar la seguretat dels conductors. És el cas dels radars que aviat estaran en funcionament en aquests divuit quilòmetres escassos entre Calaf i Jorba. És una bona carretera, ampla i amb rectes prou llargues i de bona visibilitat com per agafar-hi velocitats excessives. És cert. No obstant, situar un radar darrera d’un senyal de prohibit anar a més de 60 perquè hi ha un camí de carro que hi fa cap, genera molts dubtes sobre les intencions finals. Fa tot l’efecte que la ubicació precisa del radar l’ha determinada el senyal de prohibit anar a més de 60 que no pas la localització prèvia d’un punt negre, causant reiterat de múltiples incidents, com encara n’hi ha tants a les carreteres catalanes.
dissabte, 3 d’abril del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
Totalment d'acord amb tu, el radar de l'entrada de Calaf serà una màquina de fer diners... just desprès d'un senyal de 60...
Salut !
Avui he passat per allà. Són 3 caixes.
Quan he passat jo, el 19 d'abril, hi havia una boira intensa, molt característica d'aquesta zona.
No he vist el radar sino quan el tenia al damunt. Crec que en la data esmentada, encara no estan en servei.
El senyal de 60 l'he vist també quan el tenia el damunt, el que obliga a fer una frenada espectacular que pot tenir funestes consequències pel que va al darrere, essent mes perillós la existència del senyal i el radar que si no hi hagúes rés.
Algú sap quan entraran en servei?
Publica un comentari a l'entrada